Jaka jest historia marki Amway?

Źródło: https://produkt24.online/

Amway to firma oparta o marketing wielopoziomowy, założona w latach 50. XX wieku. Do jej powstania doszło w mieście Ada stanu Michigan w Stanach Zjednoczonych. Założycielami marki byli Jay Van Andel oraz Rich DeVos, którzy pomysł na nazwę zaczerpnęli z wyrażenia “American Way”.

Początki marki

Początkowo firma zajmowała się dystrybucją środków czystości, z czasem stając się także ich producentem. Zasada działania korporacji opierała się o system sprzedaży bezpośredniej będący częścią marketingu wielopoziomowego (MLM). Warto odnotować, że firma nie zatrudnia własnych handlowców, całą sprzedaż przenosząc na osoby prowadzące własną działalność gospodarczą.

Pierwszym produktem marki był kultowy Liquid Organic Cleaner – jeden z pierwszych organicznych preparatów czyszczących na świecie, który osiągnął ogromny sukces komercyjny. Popularność produktu dała podstawy filozofii marki Amway jako podmiotu, dla którego niezwykle istotna jest dbałość o dobro środowiska naturalnego.

Pierwsze europejskie biuro Amway otwarte zostało w roku 1973 w Wielkiej Brytanii. Do roku 1990 firma pojawiła się na kilkudziesięciu rynkach na całym świecie – w tym w Chinach oraz Południowej Afryce.

Działalność charytatywna

W roku 2003 rozpoczęła się Amway One By One – międzynarodowa kampania na rzecz pomocy dzieciom. W ciągu dziesięciu lat trwania kampanii firma pomogła około 10 milionom dzieci najbardziej pokrzywdzonych przez los. Dzięki działaniom pracowników i przedsiębiorców Amway udało się zapewnić wyżywienie ubogim dzieciom w Chinach czy wybudować domy dla rodzin w Ameryce Łacińskiej. Do 2013 roku na firma przekazała 190 milionów dolarów na cele charytatywne.

Kampania One By One objęła także Polskę. W naszym kraju Amway brał czynny udział w budowie kliniki “Budzik” w Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. Współfinansował także Fundację Jaśka Meli “Poza horyzonty” i czynnie wspierał zbiórki środków na protezy dla jej podopiecznych.