W cyklu życiowym każdego dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa przychodzi moment, w którym konieczne jest zainwestowanie w profesjonalny marketing, żeby pozyskać nowych klientów. Kiedy już wydaliśmy pieniądze na rozwój i mamy moce przerobowe, które pozwolą nam na zwiększenie obrotów, powinniśmy zatrudnić profesjonalistów, którzy zajmą się rozreklamowaniem naszego biznesu. Nie musi to być od razu ogólnopolska akcja, na początek wystarczy zapewne kampania w radio w naszym mieście lub w lokalnej prasie. Jednak nie należy tego powierzać byle komu, gdyż od standardu naszej reklamy zależy to, czy zainteresują się nią potencjalni odbiorcy.
Bardzo ważne, żeby tekst wpadał w ucho
W szczególności dotyczy to reklam w radiu. Kampania w radio powinna cechować się świeżością i nie może powielać schematów, gdyż w takim przypadku słuchacze jej po prostu nie zapamiętają i po kilku sekundach wyrzucą ją z pamięci. Powinna mieć tekst, który będzie chwytliwy. Dobrym rozwiązaniem są również piosenki i zabawne rymowanki, które szybko zostaną podchwycone i będą kojarzone już tylko z naszymi produktami oraz usługami. Do tego właśnie powinniśmy dążyć.
Dobra kampania w radio wymaga sporej wiedzy oraz zaangażowania, dlatego lepiej jest zatrudnić do tego zewnętrzną firmę niż zajmować się tym samemu. Jadąc gdzieś samochodem niejednokrotnie słyszeliśmy lokalne, słabe reklamy, od których aż człowieka coś skręca w środku. Tego należy za wszelką cenę uniknąć, ponieważ odbiorca to zapamięta, ale w sposób negatywny i na pewno nie przyjdzie do naszej firmy. Z tego powodu zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest powierzenie marketingu agencji reklamowej, najlepiej takiej, która ma za sobą duże i głośne kampanie, które bez problemu możemy skojarzyć.