Zarówno eksperci od marketingu, jak i początkujący przedsiębiorcy zadają sobie codziennie pytania: Jak reklamować usługi? Jak działać w social media? Jak unikać kryzysów i jak odpowiadać na opinie, zwłaszcza te negatywne? Wiele pytań, ale jeszcze więcej odpowiedzi. W zależności od branży, grupy docelowej i doświadczenia – sposoby mogą się od siebie różnić.
Najbardziej uniwersalne założenia można przyjąć w odpowiedzi na pytanie jak odpowiadać na opinie. Pierwsza i nadrzędna zasada brzmi – odpowiadać na wszystkie. Z tymi pozytywnymi jest mniej problemów, podziękowanie i nawiązanie do kontekstu rekomendacji jest stosunkowo proste. Dużo bardziej należy się nagimnastykować, jeżeli opisane doświadczenie klienta nie jest dla nas łaskawe.
Jak odpowiadać na opinie negatywne? To zależy od konkretnej sytuacji, ale zawsze z myślą, że naszą odpowiedź przeczyta nie tylko sam zainteresowany, ale także wszyscy chętni, którzy zajrzą na profil firmy. Jak działać w social media, aby radzić sobie nawet z tymi kryzysowymi sytuacjami? Dobrze jest przewidywać różne warianty i za wczasów przemyśleć potencjalne problemy i poszukać ich rozwiązań.
Niestety często myślimy jak reklamować usługi, ale zapominamy o przygotowaniu się na ewentualne problemy. Komunikacja z odbiorcami jest bardzo ważna i nie zawsze przebiega po naszej myśli. Układają treść postu i dobierając grafikę musimy myśleć nie tylko o oczekiwanych przez nas odpowiedziach, ale także o osobach, które mogą nie być zadowolone z naszego przekazu.
Promocja to nie tylko sprzedaż, ale także dbanie o wizerunek marki. Zadbane relacje z klientami skutkują silnymi relacjami i „cięższymi” koszykami zakupowymi. Dlatego zamiast pytania jak reklamować usługi lub produkty zawsze w pierwszej kolejności powinniśmy się zastanowić jak zadowolić klienta i jak zamieniać jego ewentualne złe doświadczenia, na pozytywne relacje z naszą marką.
W tych działaniach może przydać się nowoczesny system do pozyskiwania realnych opinii w Internecie – fixback. Dzięki niemu nie tylko zwiększa się ilość rekomendacji, ale także możemy lepiej zrozumieć swoich klientów. Zdarza się, że firma nie dostrzega problemów, które dotykają ich klientów. Tylko rzetelne badanie opinii może pomóc rozwijać, ulepszać i umacniać przedsiębiorstwo.